Maatregelen voor sporters. (RODE ZINNEN EXTRA AANDACHT)

Voor sporters gelden naast de algemene maatregelen ook de volgende zaken:

• Desinfecteer voor het betreden van de sporthal de handen. Bij de ingang van de sporthal zal een plek ingericht zijn waar men de handen kan desinfecteren.

• Volg de aangegeven route.

• meld je tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je gemeente/sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom;

• kom alleen naar de sportlocatie wanneer er voor jou een sportactiviteit gepland staat;

• reis alleen of kom met één persoon uit jouw huishouden;

• kom zoveel mogelijk zelf en op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;

kom in sportkleding naar de sportlocatie. Eventueel aanwezige kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest; douchen uitspelende teams bij ons is wel mogelijk!

• kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie en wacht op aanvang op de daarvoor aangewezen plek;

• volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, en bestuursleden;

• sporters van 18 jaar en ouder moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen (Behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere sporters.

• gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Materialen die veel met handen worden

aangeraakt direct na de trainingssessie reinigen met water en zeep of reinigingsdoekjes;

• neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;

verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie;

• geef voor de training bij je trainer aan of je wel of niet aanwezig bent, zodat er rekening gehouden kan worden met een minimale en/of maximale groepsgrootte.

• Alle staf en wisselspelers van 18 jaar en ouder moeten buiten het speelveld 1,5 meter afstand van elkaar houden.

• Indien de 1,5 meter afstand niet kan worden gewaarborgd bij de reservebank, is het bij uitzondering toegestaan dat teamofficials en wisselspelers plaatsnemen op stoelen of een extra wisselbank welke doorlopen naar de wisselzone in de richting van de hoek van het speelveld

• Maak bij het wisselen van speelhelft de spelersbank schoon. Doekjes liggen op de bank.

• Schud geen handen, maar begroet tegenstanders en scheidsrechter wel.

• Het gedrag van spelers wordt volgens de normale regels bestraft. Als aanvulling hierop is het voor spelers niet toegestaan om te schreeuwen, yells te doen of door het net naar de tegenstander te schreeuwen. Het bescheiden vieren van een punt is wel toegestaan.

• Zorg ervoor dat het DWF voorafgaande aan de wedstrijd vanuit huis al is ingevuld.

Houd bij het invullen van het DWF, zowel voor als na de wedstrijd, 1,5 meter afstand aan. Vul formulier registratie aanwezigheid in uitgereikt door zaalwacht. Ontsmet je handen na het aanraken van andermans laptop/tablet.

• Houd bij het wisselen ook de 1,5 meter afstand aan.

• Maak gebruik van eigen materialen (bidon, handdoek) en reinig deze na afloop van de wedstrijd.

Vervoer naar wedstrijden Teams reizen vaak met enkele auto’s gezamenlijk naar wedstrijden. Hierbij is het advies om de richtlijnen van de overheid te volgen. Bij personen boven de 13 jaar uit een verschillend huishouden in dezelfde auto is het advies een mondkapje te dragen.

IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR ZIJN EIGEN GEDRAG. IK VERTROUW OP JULLIE GEZONDE VERSTAND 😉

Lees/dowload ook Nevobo protocol https://www.nevobo.nl/cms/download/6822/Protocol%20indoor%20volleybal.pdf  

 


Protocol Horeca per 10 augustus

De horeca moet voor binnen én buiten, ongeacht de omvang van de horecagelegenheid, werken op basis van reservering (vooraf of aan de deur), een gezondheidscheck zonder registratie van antwoorden, het toekennen van een vaste zitplaats (placering) aan een tafel of aan de bar en vragen om contactgegevens van bezoekers.

Vraag of de gast bij een positief antwoord op een van de vragen van de gezondheidscheck naar huis wil gaan.

Horecaondernemers zijn verplicht de gast te vragen om de naam en contactgegevens van gasten te registreren voor een eventueel bron- en contactonderzoek van de GGD.

Gasten laten die naam en contactgegevens op vrijwillige basis registreren.

De geregistreerde naam en contactgegevens mogen uitsluitend worden gebruikt voor bron- en contactonderzoek door de GGD en op verzoek van de GGD.

Als gasten geen naam of contactgegevens willen achterlaten, dan mogen zij niet worden geweigerd.

Als de gegevens met toestemming van de gast worden geregistreerd, zullen die na 14 dagen moeten worden vernietigd.

Close

Request For My Information

 
Close

Request For Account Deletion

Close

Request For Information Deletion

Close

General Request / Query To DPO